![](https://scontent.fwaw3-1.fna.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/12036428_394441614100502_5540069367135194921_n.jpg?oh=12843d3c444999fdb1abef5c744799bc&oe=56A83E94)
[O2] Gdzie szukać rdzy?
Zwiń
X
-
[O2] Gdzie szukać rdzy?
Koledzy chciałem założyć temat, który będzie poświęcony atakowaniu przez rudą naszych skodzinek i gdzie jej szukać.
Wiadomo, że zawsze zaczyna się od niewinnego bąbelka i jak się nie zauważy, to potem może być kłopot.
Ja ostatnio miałem taki przypadek, że kolega Robson 16 uświadomił mnie żebym obejrzał maskę i rzeczywiście od wewnętrznej strony blisko podszybia jest rdza :evil: czego wczesniej nie widzialem, ani nawet nie przypuszczałem, że tam może być ruda.
Przy rancie maski jest taka masasa uszczelniająca i tam ruda atakuje. Dodatkowo zaczęło mi wychodzić na spawie przy takim "guziku" czy jak to tam zwał - zaznaczyłem na focie.
Póki co oczyściłem to miejsce, poleciał Brunox i trawi rudą - później jakoś polakieruję.
Zacząłem oglądać auto i natknąłem się jeszcze na zaczątki w innych miejscach - niestety nie mam zdjęć, bo temat tworzę na szybko, a skodzina w garażu leniuchuje. Jak wyprowadzę z garażu, to zrobię foty. :P
Znalazłem jeszcze rudą na:
- słupku środkowym pomiędzy drzwiami (chyba jakaś niedoróbka fabryczna, bo nic tam nie obciera)
- zawiasie od klapy bagażnika (też jakaś niedoróbka)
- dolnym rancie drzwi (to wynika raczej z odbitego lakieru)
- na progu pod drzwiami (też wynik odbitego/wytartego lakieru)
Mając taki przewodnik łatwo można by monitorować takie "wrażliwe" miejsca i tłumić rudą w zarodku :twisted:
-
-
abstinent, nie bądźmy pesymistami
Liczę, że wpisów w tym wątkow będzie mało :wink:
Aha - korzystając z okazji dodam, że w przedniej części przy relingach mam pęknięcia lakieru - potencjalnie może się tamtędy dostawać woda i ruda wyłazić.
Myślę, że warto to miejsce maznąć lakierem bezbarwnym - o ile takie pęknięcia występują.
Komentarz
-
-
patrząc na poziom zabezpieczenia - chyba wszędzie trzeba szukać
porównując poziom reakcji na np. obicie kamieniem itp - to w O1 po prostu miejsce czerniało (jak to prawdziwy ocynk) i można było praktycznie zapomnieć o sprawie.
natomiast mam wrażenie, że w O2 byle uderzenie zdzierające lakier to potencjalne siedlisko rudej - jakby ktoś o ocynku zapomniał; dodatkowo na minus O2 to fakt, że porównuję O1 z lakierem zwykłym (czyli lakier+podkład) vs O2 z lakierem metalic, czyli warstwa bezbarwna, lakier i dopiero podkład.
w O2 2008 znazłem rudą na:
1. tylna klapa (obtłuczenie - jakby rogiem skrzynki=użytkownik),
2. tylne prawe nadkole,
3. próg kierowcy - ale w strefie schowanej pod drzwiami - tam gdzie kamienie itp nie mają prawa dotrzeć, nie niżej
4. ewidentnie z winy użytkownika - obity próg za przednim kołem, jakby uderzenie w zaspę/krawężnik - w ogóle nie widać reakcji rzekomego ocynku
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez nikolakisKlapa bagażnika w kombi, miejsca gdzie montowane jest oświetlenie do tablicy rejestracyjnej.
Oprócz tego ruda zaczyna wyłazić na dolnej krawędzi klapy bagażnika.
Trochę zaczyna mi brać progi, ale to od wewnątrz - dzieciarnia traktuje je jak schodki przy wsiadaniu do auta. Listwy nie pomogły - obite jest obok
Co ciekawe - od zeszłej wiosny mam na tylnej klapie odprysk koło rejestracji, do gołej blachy i póki co nic tego nie rusza.
Rocznik 2006, MY 2007.
Komentarz
-
-
02 to jedno wielkie ognisko rdzy i każda 02 powyżej sześciu lat ma już ogniska zapalne .
Typowe miejsca to tylne nadkola w miejscu gdzie zaczyna się zderzak ( w sumie to już bardziej błotnik).
wnęki drzwi wytarte od uszczelek , tam też jest często rdza ,
prawy próg przy przednim kole szczególnie jak nie ma chlapaczy ,
przednia maska w okolicach atrapy od wewnątrz .
I wszędzie tam gdzie kamyk odbił odrobinę lakieru .Daniel
Komentarz
-
-
O1 tez rdzewiala, nawet jeszcze bardziej. Tylna klapa u dolu, to zaniedbanie wlasciciela, bo to dzieje sie od ocierajacego zderzaka o klape, jesli tam jest odpowiedni odstep i zima nie szoruje sie klapa po lodzie, to nic sie nie dzieje.
Dobrze ze po 6 latach mamy na czym siedziec, gwiazdy miewaja juz z tym problemy :twisted:
Komentarz
-
-
W porównaniu z O1 co miała "mocniejszy" lakier w O2 lakier jest słaby na nawet lekkie uszkodzenie mechaniczne (np.puknięcie drzwiami w lusterko). Niepokoi jeszcze bardziej to, że warstwa ocynku jest bardzo mała. Trzeba "poprawiać" fabrykę za wczasu. Nie zaszkodzi głębsza konserwacja (np. podwozia , popularne miejsca za tymi "oszczędnymi" nadkolami).Profil O2 Tour'ek -> http://www.autocentrum.pl/awc/bezele...-octavia-2012/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bezelexkonserwacja (np. podwozia , popularne miejsca za tymi "oszczędnymi" nadkolami).
Przyczyną jest zderzak a dokładniej jego mocowanie , (śruby od wewnątrz nadkola) w tych miejscach zderzak jest dociągnięty śrubami do nadwozia , jak wiadomo zderzak pracuje po dziurach itp. Dokładnie w tych miejscach odchodzi lakier płatami i po czsie pokazuje się ruda .Daniel
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o rdzę to ostro bierze nasze octy od tyłu. Dokładnie taki mały wspornik przyspawany do podłużnicy. Między tylnym nadkolem szmacianym,a tłumikiem. Widać to z kanału dobrze,a jeszcze lepiej po zdjęciu koła i nadkola. Z prawej strony jest taki sam. :?Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Komentarz
-
-
Re: Gdzie szukać rdzy?
Zamieszczone przez krzygaj....Ja ostatnio miałem taki przypadek, że kolega Robson 16 uświadomił mnie żebym obejrzał maskę i rzeczywiście od wewnętrznej strony blisko podszybia jest rdza :evil: czego wczesniej nie widzialem, ani nawet nie przypuszczałem, że tam może być ruda...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Wczoraj umyłem octe a dzisiaj patrze a tutaj takie coś :shock:
Nie wiadomo czy wcześniej już się zaczęła wkradać ruda i po myciu przyspieszyłem wyjście tego czy jak. Być może woda jak wpadnie do tego otworu nie spływa bezpośrednio z auta tylko do środka progu. Autko jest z kwietnia'12. W tych progach (od wewnątrz) fabrycznie jest w ogóle jakieś zabezpieczenie czy nie ? Jak u was wygląda to miejsce ? Szczerze mówiąc od zawsze mi się to "rozwiązanie" (oszczędności) nie podobało. Teraz tylko co z tym zrobić :cry: Widzę, że będzie poprawiania fabryki w kwestii antykorozji, oj będzie :roll:Profil O2 Tour'ek -> http://www.autocentrum.pl/awc/bezele...-octavia-2012/
Komentarz
-
-
Obiecane fotki:
Słupek pomiędzy drzwiami - jakaś niedoróbka fabryczna, bo nic tam nie obciera:
Tylna klapa przy zawiasie - jw:
Próg - wytarcie od uszczelki:
Maska:
Jeszcze było foto na szczycie drzwi - wytarcie od uszczelek, ale nie było ostrości
Póki co potraktowałem te miejsca Brunoxem, później oczyszczę i pójdzie zaprawka
Komentarz
-
Komentarz